Witam,
W ubiegłym roku skończyłam studia i nosze się z zamiarem założenia własnej firmy , ale kompletnie nie wiem od czego zacząć. Wiadome zacznę od odpowiedniej reklamy, a co myślicie o własnoręcznie zaprojektowanych pieczątkach takich, jak wAMB? Według mnie to dość istotna kwestia.
Proponuję najpierw wybrać czym będziesz się zajmował w swojej firmie (na czym będziesz zarabiał pieniądze) a nie tym jakie będziesz miał pieczątki. W zależności od branży w jakiej będziesz działał,warto rozważyć reklamę AdWorts
_________________ [Sygnaturka dostępna od 25 postów]
Przede wszystkim wybierz usługi jakimi twoja firma będzie się zajmować bo potem ciężko będzie ci je dopisać. Oczywiście istnieje taka możliwość. Potem zastanawiaj się nad pieczątkami i reklamą :)
_________________ [Sygnaturka dostępna od 25 postów]
Jeżeli nie wiesz od czego zacząć to pierwsze co mi przychodzi do głowy to wizyta u prawnika. Każdy przedsiębiorca powinien znać regulacje prawne dt zakładania i funkcjonowania firmy. To podstawa. Dopiero potem możesz myśleć o strategi działania i takich marketingowych sprawach jak pieczątki czy reklama.
Proponuję sprawy związane z funkcjonowaniem firmy zlecić dla biura rachunkowego. Nie jest to duży koszt, a do tego możemy liczyć na pomoc w założeniu działalności od A do Z.
_________________ [Sygnaturka dostępna od 25 postów]
Po pierwsze gratuluję zdecydowania się - być własnym szefem jest fajnie. Z drugiej strony o wiele więcej biegania, załatwiania i mniej przywilejów. Ale nie zwolnią Cię:)
Powodzenia!
A może przyda się strona radapracownikow.pl - artykuły z prawa pracy. Większość dotyczy tematu pracownik-pracodawca, ale może coś sie przyda.
_________________ [Sygnaturka dostępna od 25 postów]
To, jakich będziesz używał pieczątek to Twój najmniejszy problem - chyba, że zakładasz firmę z branży małej poligrafii i właśnie projektowaniem i wykonywaniem pieczątek będziesz się zajmował. Jeśli nie, to na sam początek raczej nie szastaj kasą. Wierz mi, że będziesz miał bardzo wiele nieprzewidzianych wydatków. Kiedy firma zaistnieje zmierzysz się z potrzebami rynku - nagle może się okazać, że trzeba wydać pieniądze na pozycjonowanie strony, jakąś bazę mailową z adresami potencjalnych klientów, jakieś zaliczki na towar czy sprzęt. Czas pokaże. Najpierw określ niezbędne minimum jakie musisz mieć żeby pokryć koszty (siedziba - nawet jeśli to będzie Twój dom, księgowość, transport itd.)
_________________ [Sygnaturka dostępna od 25 postów]
Przy zakładaniu firmy należy się również pochylić nad tematyką księgową. Ktoś kto nie miał do czynienia z z tymi zagadnieniami wie że nie jest to takie proste. Proponuję więc skorzystać z biura rachunkowego, które poprowadzi raczkującą firmę przez gąszcz procedur w US i ZUS.
Ja wolałabym jednak mimo wszystko skorzystać z pomocy specjalistów w tej dziedzinie. Często okazuje się, że właściciele firm nie są zaznajomieni z obowiązkiem prowadzenia ewidencji odpadów czy spisywania sprawozdań środowiskowych, bo po prostu nikt ich o tym nie poinformował. Pewnego dnia zaskakuje ich surowa kara pieniężna, przed którą ciężko wzbraniać się po fakcie, lepiej więc tego uniknąć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.